четвер, 10 листопада 2016 р.

ПОРОБКИ  НА ТЕМУ  "ЗИМА"


Картина "Зима в лісі" із різноманітних круп. Потрібні клей, різні крупи  і фгурні макарони. Спочатку малюємо клеєм, потім зверху посипаємо крупою. Ялинки і дерево з манної крупи, місяць із пшона, сніг і снігова баба з рису, зірочки - макарони.
https://pp.vk.me/c638318/v638318826/13924/_MmK9DEY9qw.jpg

Пам’ятка  «Як розв'язувати задачу»

1. Уважно прочитай задачу.
2. Подумай, що означає кожне число, який зв'язок між ними.
3. Повтори запитання подумки. Чи можна задачу розв'язати однією дією?
Коли зв'язок між числами не вдалося встановити, запиши задачу коротко.
4. Склади план розв'язання.
5. Склади і розв'яжи рівняння або розв'яжи задачу окремими діями.
6. Дай повну відповідь на запитання.
7. Відповідь перевір найзручнішим способом.

неділя, 6 листопада 2016 р.

ПОРОБКИ З ВАТНИХ ДИСКІВhttps://pp.vk.me/c837435/v837435782/a607/k1HgSp7tlPY.jpg https://pp.vk.me/c837435/v837435782/a60e/nquuxVUZFg8.jpghttps://pp.vk.me/c837435/v837435782/a611/7mRdLB5CZjM.jpg https://pp.vk.me/c837435/v837435782/a61f/T8l9QgYF_gw.jpg https://pp.vk.me/c837435/v837435782/a626/yHGFoPkf87s.jpg https://pp.vk.me/c837435/v837435782/a62d/XwRumUau2qs.jpg

ПАЛЬЧИКОВА ГіМНАСТИКА

Як розвинута дитина, то ж радіє вся родина 

Доказано вченими, що рухи пальців рук позитивно впливають на розвиток дитячої звуковимови та загальних інтелектуальних здібностей. Можна не зупинятися на вже відомих вправах, підключити фантазію і вигадати своє маленьке оповідання або казочку.
Ця гімнастика буде корисна і для розвитку дрібної моторики, і для розвитку мовлення, і для розвитку уявлення.
А після того, як казочка розказана, можна намалювати тематичну картинку, виліпити персонажів казочки з пластиліну, зробити намисто для головного героя або допомогти йому пришити ґудзик.
Все це сподобається  малюку і сприятиме його розвитку.
Бажаю успіхів та творчого натхнення!
***
 ЛІХТАРИКИ
Варіант 1.
Початкове положення: Розташувати долоні перед собою, випрямити їх та розсунути пальці. Стискати та розтискати пальці на двох руках одночасно, супроводжуючи рухи відповідними фразами.
Ліхтарики засвітилися!
(випрямити пальці)


Ліхтарики потухли!
(стиснути пальці)


Вправу виконувати декілька разів.
Варіант 2 (ускладнений).
По черзі стискати та розтискати пальці рук на рахунок “раз- два”.
На “раз”: пальці правої руки випрямлені, пальці лівої руки сжаті.
На “два”: пальці лівої руки випрямлені, пальці правої руки зжаті.
Спочатку виконувати вправу повільно, потім прискорювати темп. Вправу спочатку можна виконувати на рахунок, а потім рядками, що промовляються ритмічно, супроводжуючи рухи:
Вже стемніло на дворі,
Засвітились ліхтарі.
Хай ліхтарики горять,
Підуть дітлахи гулять.




***
КВАСИМО КАПУСТУ
Руками імітуємо відповідні рухи:
Ми капусту шаткували!
(двічі) – прямими, напруженими долонями імітуємо рухи сокири: уверх-униз.
Солі в неї ми поклали!
(двічі) – пальці зібрані “щіпкою”, “солимо капусту”.
Ми капусту м’яли, дерли!
(двічі) – енергійно стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
Смачну моркву туди терли!
(двічі) – пальці однієї руки зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх-униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.
***
МИЄМО РУКИ
1. “Миємо руки”: ритмічно потираємо долоні, наче миємо руки.
Узяли духмяне мило,
Добре руки з ним помили.

2. “Струшуємо водичку з рук”: пальці стиснути в кулачок, потім з силою випрямити їх, наче струшуючи водичку.
Полетіли від води
Бризки з рук туди-сюди.

3. “Витираємо руки”: енергійні рухи імітують почергове витирання кожної руки рушником.
Рушничок я свій беру,
Швидко ручки обітру.

***
НАПЕЧЕМО МЛИНЦІВ
Варіант 1.
По черзі торкатися поверхні столу тильною стороною кисті руки і долонею.
На сметані, на яйці
Тісто зробим на млинці.
Напече нам мама їх
Гаряченьких та смачних.

Варіант 2.
а) ліва рука торкається столу долонею,
права рука – тильною стороною;
б) змінюємо позиції. Тепер ліва рука торкається столу тильною стороною,
права рука торкається столу долонею.
Вправу можна виконувати на рахунок “раз-два”, або супроводжуючи рухи віршами (див. 1 варіант).

***
 МІСИМО ТІСТО
Руками імітуємо вимішування тіста.
Тісто узяли у мами,
Його жужмили і м’яли,
Пирогів напечемо
Із сметаною з’їмо!

На перші рядки дуже енергійно стискаємо та розжимаємо руки в кулачки (одночасно і по черзі). Потім руками виконуємо рухи, наче ліпимо пироги.
***

четвер, 3 листопада 2016 р.

Зроби з батьками разом:

 "Курочку з пластиліну та насіння" 

              https://pp.vk.me/c7001/v7001799/28997/Np0OazPv264.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001298/29041/TlM0OzFAQCE.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001880/28873/xhKnFc8bzDE.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001285/2911a/Y7O0_LS2aRk.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001287/289b7/fnY0hNQI00o.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001054/28e1b/3dqmaSQibJE.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001089/28a5f/SqJ1yrOkq4U.jpghttps://pp.vk.me/c7001/v7001444/29398/p4eUZnfQ7GI.jpg



Правила поведінки під час перерви
1. Під час перерви учень зобов’язаний прибрати своє робоче місце й підготуватися до наступного уроку.
2. Під час перерви забороняється:
– бігати сходами, коридорами та в класних приміщеннях;
– штовхатися або грати у м’яча у приміщеннях, не пристосованих для цього;
– сваритися між собою та зі сторонніми людьми, з’ясовувати стосунки за погані слова, битися.
3. У шкільній їдальні учні повинні виконувати вимоги вчителів, працівників їдальні та чергових і дотримуватися черги.
4. Заборонено перебувати у приміщенні їдальні у верхньому одязі.
5. Заборонено виносити їжу і напої за межі їдальні.


Правила поведінки на уроках
1. Учні зобов’язані приходити до школи за 10-15 хвилин до початку занять.
2. Заборонено перебувати в класах у верхньому одязі.
3. Одяг учнів має бути чистим і охайним та відповідати вимогам, викладеним у Статуті школи.
4. Учні входять до класу за дзвоником. Запізнюватися на уроки без поважних причин заборонено.
5. Під час уроку не можна створювати галас, без дозволу підводитись, відвертати увагу інших учнів від уроку.
6. Заборонено виходити з класу без дозволу вчителя.
7. Урок закінчується тоді, коли вчитель оголосив про це. Тільки після цього учні можуть йти на перерву.
8. Учні повинні охайно вести щоденник і давати його вчителю без будь-яких заперечень.
9. Учень повинен дбайливо ставитися до своїх підручників та зошитів.
10. Учні зобов’язані знати і дотримуватися правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення.
11. Забороняється користуватися мобільним телефонами під час проведення уроків.

середа, 2 листопада 2016 р.

Історія "Золотих яблучок"

Колись з далекої Америки в Іспанію було завезено невідому рослину…
Еквадор, Перу й Мексика-країни, в яких ії вирощували ще здавна. Та ось у 16 ст. вона потрапила на наш континент як декоративна рослина. Не буду вас втомлювати i зiзнаюся, що розповідь йде про вiдомий всiм помiдор!
У Франції він слугував прикрасою, а у Великобританії та в Росії його вирощували в оранжереях. Італійці першими в Європі оцінили смачний плiд і дали йому назву «золоте яблуко» – бо до Італії, на мій погляд, потрапили помідори із жовтенькими плодами.


У 19 ст. з помідорами потоваришували вже і кухарі з Росії, і з Україні. А сьогодні жодна національна кухня не обходиться без цього смачного і соковитого овоча. Червонi, рожевi, жовтi, фiолетовi, чорнi, бiлi, смугастi красунчики – плоди прикрашають наші страви.
Всім відомо, що в Україні головне нацiональне блюдо – це борщ. Він здавна вважався символом міцної родини. Чи вiдомо вам, що для борщу в якості закислювачів використовували кисляк, кислу капусту, сироватку, різноманітні ягідки або кислуваті яблучка. Помiдорну ж заправку стали вживати в українському борщі лише в кінці 19-го-на початку 20-го століття, коли в Україні вже остаточно засвоїлися американські овочі-мандрівники.
Ви будете здивованi, але в Японiї з помiдорiв виготовляють навiть морозиво.

А ще хочу познайомити вас з iспанськомим фестивалем «Томатиною або Бійкою помідорів». Його відзначають в останню серпневу середу в місті Буньол що на сході Іспанії. Це щорічне національне свято мешканці країни присвятили кiнцю жаркого врожайного літа.
Вчені світу досі сперечаються з приводу того, що не можуть дійти до єдиної думки: помiдори – це овочі чи фрукти? З точки зору ботаніки, науки, що вивчає рослини, томати мають плоди-ягоди. Але в українських сільськогосподарських довідниках помідори розглядаються як овочі.
На Україні, в Запорізькій області є мiсто Кам’янка-Дніпровська. На його головній площі встановлено яскравий «апетитний» пам’ятник. Це скульптура – «Слава помідору!». Кам’янсько-Дніпровський район спеціалізується на вирощуванні саме помідорів, тому мешканці міста вирішили увіковічити цього овоча-годувальника.

Математичні загадки

Скільки було галок і скільки було палок?
Летіли галки і побачили палки. Якщо на кожну палку сяде одна галка, то для однієї галки не вистачить палки. Якщо на кожну палку сяде по дві галки, то одна з палок залишиться без галок. Скільки було галок і скільки було палок?
В - дь: 3 палки і 4 галки
Два автомобілі
Два автомобілі їхали по шосейній дорозі і проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний автомобіль?
В - дь: 120 км.
Як це могло трапитись?
Двоє батьків і двоє синів поділили між собою порівну 30 грн., причому кожен одержав по 10 грн. Як це могло трапитись?
В - дь: Було 3 особи: батько, син і внук.
Який знак поставити?
Який знак треба поставити між записаними цифрами 2 і 3, щоб мати число більше за 2, але менше за 3?
В - дь: Кому.
 
Чому він такий потворний?
Один учень писав про себе: «...Пальців у мене двадцять п'ять на одній руці, стільки ж на другій, на ногах десять...» Чому він такий потворний?
В - дь: Учень після слова «двадцять» не поставив дві крапки
Швачка
Швачка має кусок сукна 18 м і щодня відрізає по 3 м. На який день вона відріже останній раз?
В - дь: На п'ятий.

Скільки летіло качок?
Летіла група качок. Одна попереду, дві позаду; одна позаду і дві попереду; одна між двома і три в ряд. Скільки летіло качок?
В - дь: Летіли одна за одною три качки.
10 апельсинів порівну
Розділити 10 апельсинів порівну між 12-ма особами, при умові, що різати кожний апельсин можна не більш як на 3 рівні частини.
В - дь: 6 апельсинів ріжемо пополам, а кожний з решти — на 3 рівні частини, після чого даємо кожній особі по половині і одній третині апельсина.
Скільки горобців залишилося?
На дереві сиділо 6 горобців. Стрілець, вистріливши, влучив у двох із них. Скільки горобців залишилося на дереві?
В - дь: Жодного, — всі інші полетіли.
Чи можна поділити яблука?
У кошику лежать 5 яблук. Чи можна поділити їх порівну між 5 товаришами так, щоб одне яблуко залишилося в кошику?
В - дь: Можна. Одному з товаришів дають яблуко з кошиком
Скільки яєць знесуть кури?
Півтори курки за півтора дня знесуть півтора яйця. Скільки яєць знесуть 3 курки за 4 дні?
В - дь: 8.
За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
Одне яйце варять протягом 4 хв. Тоді воно вважається звареним. За скільки хвилин можна зварити 5 яєць?
В - дь: За 4 хв.
Яка вага щуки?
Щука важить стільки, скільки важить кілограм та півщуки. Яка вага щуки?
В - дь: 2 кг
Пішов батько з чотирма синами в ліс
Пішов батько з чотирма синами в ліс по ягоди. Батько знайшов 45 ягід тоді, коли жодний з його синів, не знайшов жодної ягоди. Роздав батько всі зібрані ним ягоди дітям і всі знову розійшлися по лісу. Коли зібралися йти додому, виявилося, що один із синів знайшов ще стільки ягід, скільки одержав від батька, другий знайшов 2 ягоди, третій дві з'їв, а четвертий, не знайшовши жодної, з'їв половину того, що одержав від батька, після чого виявилося, що в усіх ягід стало порівну. Скільки ягід дав батько кожному з синів?
В - дь: 5, 8, 12, 20.
Загадка про жабу
В одній кімнаті сидить жаба, яка кожну секунду подвоюється. Через 29 хвилин вона заповнила пів кімнати. Через скільки секунд вона заповнить цілу кімнату?
В - дь: Через 1 секунду.
Собака та кролик
Собака женеться за кроликом, який знаходиться в 150 футах від неї. Вона робить стрибок на 9 футів щоразу, коли кролик стрибає на 7 футів. Скільки стрибків має зробити собака, щоб наздогнати кролика?
В - дь: З кожним стрибком собака наближається до кролика на 9-7 = 2 фути. Тому, щоб пройти відстань у 150 футів, собаці потрібно зробити 150/2 стрибки. Відповідь: 75 стрибків.
Біля річки
Два чоловіки підійшли до річки. Біля пустинного берега стояв човен, в який міг поміститись тільки один чоловік. Все ж таки обидва туриста без будь-якої допомоги переправились на цьому човні через річку і продовжили свій шлях. Як вони це зробили?
В - дь: Двоє підійшли до різних берегів річки. Тому спочатку переправився один, а потім в тому ж човні другий.
На фермі
На фермі вирощують кроликів і фазанів. Зараз їх стільки, що у всіх разом 740 голів і 1980 ніг. Скільки ж зараз знаходиться на фермі кроликів і фазанів?
В - дь: Нехай x - кількість фазанів, y - кількість зайців. Тоді 2x + 4y = 1980 і x + y = 740, звідси x = 490, y = 250. Тобто, на фермі є 490 фазанів і 250 кроликів.

Дві сестри
П'ятнадцять років тому Наталя була в 5 разів старша своєї сестри Тані, а через 20 років Наталя буде в 1,5 рази старша за Таню. Знайдіть вік сестер.








Математичні загадки на українській мові для дітей та дорослих — використовують для конкурсів, в навчанні, вони допомагають розвити логіку, вчать швидко думати. Математичні загадки на логіку зібрані в цій статті, рівень складності у них теж різний, деякі складні, деякі простіші. Всі математичні загадки з відгадками (відповідями). Математичні загадки на українській мові Загадкове, нам знайоме, В ньому є щось невідоме. Його треба розв’язати, Тобто корінь відшукати. Кожен легко, без вагання Відповість, що це -…(Рівняння) *** Для введення цих чисел Вагомі є причини: Вимірювати треба Нам різні величини. У прикладі, в задачі Ділити без остачі — Допомогти готові Тут числа нам…( Дробові) *** Нам вони допомагають, Дій порядок визначають. А якщо про них забудеш, Вийде зовсім навпаки. Пам’ятай же про…(Дужки) *** Наш вірний та надійний друг, Без нього дехто, як без рук, І кнопки, і екран він має, Нам результат доповідає. Обчислень він організатор Чудовий прилад….(Калькулятор) *** Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні? Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д. *** П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? Відповідь: 5 копачів. *** Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники? Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин. *** Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки? Відповідь: 3 (троє квіток)Джерело: http://dovidka.biz.ua/matematichni-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Математичні загадки на українській мові для дітей та дорослих — використовують для конкурсів, в навчанні, вони допомагають розвити логіку, вчать швидко думати. Математичні загадки на логіку зібрані в цій статті, рівень складності у них теж різний, деякі складні, деякі простіші. Всі математичні загадки з відгадками (відповідями). Математичні загадки на українській мові Загадкове, нам знайоме, В ньому є щось невідоме. Його треба розв’язати, Тобто корінь відшукати. Кожен легко, без вагання Відповість, що це -…(Рівняння) *** Для введення цих чисел Вагомі є причини: Вимірювати треба Нам різні величини. У прикладі, в задачі Ділити без остачі — Допомогти готові Тут числа нам…( Дробові) *** Нам вони допомагають, Дій порядок визначають. А якщо про них забудеш, Вийде зовсім навпаки. Пам’ятай же про…(Дужки) *** Наш вірний та надійний друг, Без нього дехто, як без рук, І кнопки, і екран він має, Нам результат доповідає. Обчислень він організатор Чудовий прилад….(Калькулятор) *** Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні? Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д. *** П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? Відповідь: 5 копачів. *** Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники? Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин. *** Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки? Відповідь: 3 (троє квіток)Джерело: http://dovidka.biz.ua/matematichni-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Математичні загадки на українській мові для дітей та дорослих — використовують для конкурсів, в навчанні, вони допомагають розвити логіку, вчать швидко думати. Математичні загадки на логіку зібрані в цій статті, рівень складності у них теж різний, деякі складні, деякі простіші. Всі математичні загадки з відгадками (відповідями). Математичні загадки на українській мові Загадкове, нам знайоме, В ньому є щось невідоме. Його треба розв’язати, Тобто корінь відшукати. Кожен легко, без вагання Відповість, що це -…(Рівняння) *** Для введення цих чисел Вагомі є причини: Вимірювати треба Нам різні величини. У прикладі, в задачі Ділити без остачі — Допомогти готові Тут числа нам…( Дробові) *** Нам вони допомагають, Дій порядок визначають. А якщо про них забудеш, Вийде зовсім навпаки. Пам’ятай же про…(Дужки) *** Наш вірний та надійний друг, Без нього дехто, як без рук, І кнопки, і екран він має, Нам результат доповідає. Обчислень він організатор Чудовий прилад….(Калькулятор) *** Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні? Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д. *** П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? Відповідь: 5 копачів. *** Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники? Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин. *** Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки? Відповідь: 3 (троє квіток)Джерело: http://dovidka.biz.ua/matematichni-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Математичні загадки на українській мові для дітей та дорослих — використовують для конкурсів, в навчанні, вони допомагають розвити логіку, вчать швидко думати. Математичні загадки на логіку зібрані в цій статті, рівень складності у них теж різний, деякі складні, деякі простіші. Всі математичні загадки з відгадками (відповідями). Математичні загадки на українській мові Загадкове, нам знайоме, В ньому є щось невідоме. Його треба розв’язати, Тобто корінь відшукати. Кожен легко, без вагання Відповість, що це -…(Рівняння) *** Для введення цих чисел Вагомі є причини: Вимірювати треба Нам різні величини. У прикладі, в задачі Ділити без остачі — Допомогти готові Тут числа нам…( Дробові) *** Нам вони допомагають, Дій порядок визначають. А якщо про них забудеш, Вийде зовсім навпаки. Пам’ятай же про…(Дужки) *** Наш вірний та надійний друг, Без нього дехто, як без рук, І кнопки, і екран він має, Нам результат доповідає. Обчислень він організатор Чудовий прилад….(Калькулятор) *** Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні? Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д. *** П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? Відповідь: 5 копачів. *** Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники? Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин. *** Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки? Відповідь: 3 (троє квіток) ***Джерело: http://dovidka.biz.ua/matematichni-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Математичні загадки на українській мові для дітей та дорослих — використовують для конкурсів, в навчанні, вони допомагають розвити логіку, вчать швидко думати. Математичні загадки на логіку зібрані в цій статті, рівень складності у них теж різний, деякі складні, деякі простіші. Всі математичні загадки з відгадками (відповідями). Математичні загадки на українській мові Загадкове, нам знайоме, В ньому є щось невідоме. Його треба розв’язати, Тобто корінь відшукати. Кожен легко, без вагання Відповість, що це -…(Рівняння) *** Для введення цих чисел Вагомі є причини: Вимірювати треба Нам різні величини. У прикладі, в задачі Ділити без остачі — Допомогти готові Тут числа нам…( Дробові) *** Нам вони допомагають, Дій порядок визначають. А якщо про них забудеш, Вийде зовсім навпаки. Пам’ятай же про…(Дужки) *** Наш вірний та надійний друг, Без нього дехто, як без рук, І кнопки, і екран він має, Нам результат доповідає. Обчислень він організатор Чудовий прилад….(Калькулятор) *** Якщо півтори курки несуть півтора яйця за півтора дня, скільки дві курки знесуть за два дні? Відповідь: 4 яйця. Основа завдання полягає в складності сприйняття таких «речей» як – пів курки, пів яйця й т.д. *** П’ять копачів за 5 годин викопують 5 м канави. Скільки копачів за 100 годин викопають 100 м канави? Відповідь: 5 копачів. *** Як відміряти 15 хвилин, маючи під рукою семи- й одинадцяти хвилинні пісочні годинники? Відповідь: Ставимо одночасно на годинники 7 й 11 хвилин. Як тільки годинник на 7 хвилин повністю пересипався, перевертаємо його. Годинник на 11 ще 4 хвилини пересипається, як тільки він пересипався, перевертаємо заново годинник на 7 хвилин (в якому набігло тільки 4 хвилини), отже, він відміряє ще 4 хвилини, які разом з 11 становлять 15 хвилин. *** Скільки в мене квітів, якщо всі з них окрім двох — троянди, всі окрім двох — тюльпани, і всі окрім двох — маргаритки? Відповідь: 3 (троє квіток) ***Джерело: http://dovidka.biz.ua/matematichni-zagadki-na-ukrayinskiy-movi/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Правила поводження на уроках праці та образотворчого мистецтва

Загальні правила для учнів
1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.
 
2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.
3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.
4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.
5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.
Інструкції з техніки безпеки
на уроках образотворчого мистецтва
та трудового навчання
Для зменшення зорової напруги при тонких, кропітких видах роботи потрібно слідкувати за освітленням. Якщо заняття проводяться вдень, воно має бути попереду, так як в роботі приймають участь обидві руки, а при боковому освітленні від них буде лягати тінь. У зв’язку з цим столи краще розташувати паралельно вікнам.
І. Загальні вимоги безпеки : 1. До занять допускаються учні, які пройшли інструктаж з охорони праці, про безпечні методи роботи .
2. Кожен учень зобов'язаний знати й точно виконувати правила безпечної праці на уроках образотворчого мистецтва та трудового навчання.
3. Своєчасно приходити на заняття, займати своє робоче місце, перехід
учнів на друге робоче місце без дозволу вчителя забороняється.
4. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно вислухати зауваження, інструктаж.
5. Використовувати навчальний час для виконання завдання і не
відволікатися розмовами, своєчасно й високоякісно виконувати
доручену справу.

ІІ. Вимоги безпеки до початку занять : 1. Ретельно підготувати своє робоче місце до роботи.
2. Уважно вислухавши вчителя і одержавши завдання на урок, перевірити ще раз справність інвентаря, інструментів особистого
користування, наявність матеріалів.

ІІІ. Вимоги безпеки під час роботи: 1. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.
2. Не можна працювати несправним і тупим інструментом,
використовувати інструмент лише за призначенням.
3. Користуватися прийомами роботи з інструментами, як показав учитель.
4. Не носити з собою різальних і колючих інструментів, вони мають бути в школі.
5. Інструменти та обладнання мають зберігатися в призначеному місці.
6. Під час роботи учень повинен тримати своє робоче місце в належному порядку, а після роботи акуратно прибрати його.

ІV. Вимоги безпеки після закінчення роботи:
1. Прибрати своє робоче місце : скласти відповідний інвентар, вимити
пензлі.
2. Вимити руки з милом і витерти рушником.
Правила користування ножицями і ножем
1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
6. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.
Правила користування шилом
1. Проколюй предмет на спеціальній (дерев’яній або гумовій) підкладці.
2. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш шило.
3. Під час роботи з шилом не розмовляй.
4. Не проколюй шилом тверді предмети округлої форми (пересохлі каштани, жолуді, горіхові шкаралупи).
5. У процесі проколювання отвору будь уважним.
6. Користуйся тільки справним інструментом –
ручка повинна бути щільно припасована із
захисним кільцем.

Правила користування голкою
1. Голку тримай тільки з протягнутою ниткою в гольнику або футлярі.
2. Не вколюй голку в свій одяг.
3. Не бери голку в рот.
4. Запасні голки зберігай у футлярі або гольнику.
5. Не використовуй голку замість булавки.
6. Під час зшивання цупких матеріалів (шкіра, штучне хутро, картон) попередньо в місці зшивання зроби отвори шилом.
7. Під час шиття користуйся наперстком.
Правила користування дротом
1. Не бери дріт в рот.
2. Відрізай потрібний відрізок дроту ножицями або кусачками, не відкушуй зубами.
3. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.
4. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.
5. Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.
6. При з’єднанні дротом цупких матеріалів або округлих форм, спочатку зроби в них отвори шилом.

понеділок, 31 жовтня 2016 р.


Як швидко вивчити вірш напам’ять?



Пропоную  поради-пам’ятки таких видів.

Як швидко вивчити вірш напам’ять №1

  1. Прочитай виразно вірш.
  2. З’ясуй, про що (про кого) йдеться у вірші.
  3. З’ясуй незрозуміле у змісті й образах.
  4. Прочитай вірш ще раз, поділи його на завершені за змістом логічні частини.
  5. Намагайся уявити собі зміст кожної частини у відпо­відних картинках, образах.
  6. Прочитай два-три рази почергово кожну частину вірша.
  7. Закрий книжечку й відтвори прочитане напам’ять.
  8. Перечитай ще раз увесь вірш.
  9. Розкажи вірш напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №2

  1. Прочитай вірш уголос.
  2. Поясни значення незрозумілих слів.
  3. Прочитай вірш ще раз. Намагайся зрозуміти його на­стрій, інтонацію, ритм.
  4. Прочитай вірш ще два-три рази. Намагайся його запам’ятати.
  5. За кілька хвилин повтори вірш із пам’яті, за необхід­ності зазирай у текст.
  6. Пізніше повтори вірш ще два-три рази, не зазираючи в текст.
  7. Перед сном ще раз повтори вірш.
  8. Уранці наступного дня прочитай вірш ще раз, а потім розкажи його напам’ять.

 Як швидко вивчити вірш напам’ять №3

  1. Прочитай вірш. Дай відповідь на запитання «Про що розповідається у вірші?»
  2. Прочитай твір повільно.
  3. Розділи вірш на уривки, які мають закінчений харак­тер.
  4. Образно уяви, про що розповідається в кожному урив­ку. Якщо можеш, зроби малюнок до них.
  5. Прочитай декілька разів вірш уголос.
  6. Спробуй розповісти весь вірш, підглядаючи в текст.
Спершу слід прочитати й зрозуміти ці пам’ятки. Уявіть собі дитину, яка ще не вміє читати так, як дорослий. Скільки зусиль їй треба докласти для того, щоб виконати ці інструк­ції! Це не значить, що треба відмовлятися від пам’яток, але використовувати їх краще з 3 класу.
Що ж робити в 2 та 3 класі? Як найчастіше вирішують цю проблему? Кількістю повторів. При цьому треба пам’ятати, що вивчення віршів пов’язано з індивідуальними особливос­тями пам’яті. Одному достатньо виразно прочитати вірш, щоб запам’ятати його, а іншому потрібно докладати для цьо­го зусилля протягом декількох днів. Неможна вимагати від усіх однакової швидкості запам’ятовування.
Якщо вивчити вірш треба «на завтра», то корисним буде прийом повторення, рознесеного в часі. Тобто прочитати кілька разів удень (не намагаючись усе запам’ятати), потім через деякий час і обов’язково перед сном, саме тоді інфор­мація обробляється ефективніше. Уранці прочитати — по­вторити. Якщо вивчений вірш треба буде розповідати через кілька днів, то повторення кожного дня, особливо на ніч, до­поможуть міцно запам’ятати вірш.
Але все одно, такі повторення використовують переважно можливості пам’яті. Що ще може допомогти учневі початко­вих класів та його батькам?
Одна з найбільш розповсюджених причин незапам’я- тонування вірша полягає в тому, що дитина не уявляє собі його зміст. Не те щоб зовсім не ‘уявляє, але образи нечіткі, неяскраві, не викликають відповідних почуттів. Часто це бу­ває, коли вірш читається самою дитиною, в дуже швидкому темпі. Іноді молоді вчителі захоплюються темпом (швидкістю) читання і не приділяють достатньої уваги розумінню. У ди­тини виробляється звичка зосереджуватися лише на зовніш­ньому аспекті виконання. Вірш забувається ще й тоді, коли той, хто його читає для дитини (вчитель, батьки, інші учні), теж поспішає, не дотримується необхідних пауз. Пригадайте, чи полюбляли ви слухати вірші у виконанні своїх одноклас­ників. Якщо так, то вам дуже пощастило, а ваша вчитель­ка заслуговує найвищої похвали. Але як правило, на уроці, коли перевіряють вивчені напам’ять вірші, досить нудно.
Під час читання віршів в уяві виникають певні образи. У вірші їх зазвичай чимало. Для того щоб зрозуміти, відчути те, що заклав автор, треба докласти зусиль, підключити твор­чу уяву. Можна порівняти роботу уяви з працею художника: один образ як один мазок, і так, не поспішаючи, з’являється картина. А якщо читати вірш, не даючи слухачам «домалю­вати» картину — усі мазки зліпилися в одну велику «маз­ню», з якої нібито щось видно, але дуже замазано, наплута­но. Тому одне з правил, яке повинні запам’ятати і дорослий, і дитина: читаючи вірші, не можна поспішати,
З віком дитини росте кількість і обсяг віршів для ви­вчення напам’ять. Поступово пам’ять школяра заповнюється різноманітними відомостями, і запам’ятовування відбуваєть­ся повільніше. Але і в цьому можна допомогти, якщо саме в цей період озброїти дитину прийомами образного сприй­мання віршів, які допоможуть створити й умови легкого запам’ятовування творів.
Прийоми для образного уявлення та швидкого вичення вірша:
  • за допомогою рухів;
  • за допомогою одночасного малювання;
  • за допомогою підготовлених малюнків;
  • за допомогою слів-опор.